Glad påsk! Vardag 28.03.2024 Lyssna Lätta bladets redaktion önskar alla sina läsare en riktigt glad påsk!
Tulpanfestivalen har börjat i Holland Veckans bild 28.03.2024 Lyssna Årets tulpanfestival har startat i Hollands huvudstad Amsterdam.
Minst 137 döda i terrordåd i Moskva Världen 25.03.2024 Lyssna Terrorister attackerade människor i en konsertsal i Rysslands huvudstad Moskva på fredag kväll.
Prinsessan Catherine har cancer Världen 25.03.2024 Lyssna Catherine, prinsessa av Wales, är sjuk i cancer. Catherine berättade om sin sjukdom på sociala medier på fredag förra veckan.
Holland överraskar resenären Vardag 22.03.2024 Lyssna Jag reste till Holland förra hösten. Jag blev glatt överraskad på flera sätt.
Långtradarchauffören har ett fritt arbete Vardag 21.03.2024 Lyssna Essi Kaakkuriniemi kör långtradare i norra Finland och i Norge. Hon njuter av friheten i chaufförens jobb och dessutom av de vackra landskapen.
Harriet gillar att baka med många smaker Vardag 20.03.2024 Lyssna Harriet vann hela tävlingen i tv-programmet Koko Suomi Leipoo i slutet av januari. Hon kan just nu kalla sig för Finland bästa hemmabagare.
Varifrån flyttar man till Finland? Finland 19.03.2024 Lyssna I fjol flyttade rekordmånga människor till Finland. Mest människor kom från Ukraina. De flydde undan kriget.