President Stubb på statsbesök i Sverige Världen 24.04.2024 Lyssna Finlands president Alexander Stubb är på sitt första officiella statsbesök. Han besöker Sverige.
Ryska pengar ska kanske användas till vapen till Ukraina Världen 23.04.2024 Lyssna Europeiska kommissionen vill använda räntan från ryska pengar för att köpa vapen åt Ukraina.
Unga följer nyhetshändelser på Tiktok Finland 23.04.2024 Lyssna Ungdomar letar information och följer nyhetshändelser på Tiktok. Tiktok är en kanal på sociala medier där man publicerar videosnuttar.
Långa strejker i Finland Ledaren 23.04.2024 Lyssna Det har varit många strejker i Finland i vinter. Strejkerna har varit långa och de har påverkat mångas liv.
I en segelbåt nära naturen Finland 19.04.2024 Lyssna Många finländare trivs vid vattnet. Tapio Nirkko är en före detta tävlingsseglare. Nuförtiden seglar han på fritiden. Nirkko njuter när han får segla i vacker natur.
Regeringen beslöt hur Finland ska spara under de närmaste åren Finland 18.04.2024 Lyssna Regeringen har fattat beslut om stora sparåtgärder. Planen är att finska staten ska spara ungefär tre miljarder euro under de tre kommande åren.
Regeringen har samlats till rambudgetförhandlingar Finland 17.04.2024 Lyssna Regeringen har samlats till rambudgetförhandlingar. Där bestämde regeringen hur staten ska använda pengar under de närmast kommande åren.
Iran attackerade Israel Världen 16.04.2024 Lyssna Iran attackerade Israel på lördagen. Iran anföll Israel med över 300 missiler och drönare. Nu är förhållandet mellan Iran och Israel mycket spänt.