Finland har renare luft än många länder Finland 08.05.2024 Lyssna I många länder är luften smutsig. Bara sju länder har tillräckligt ren luft. Finland är ett av länderna med ren luft.
Nu är det igen dags för Eurovisionen Kultur 06.05.2024 Lyssna Eurovision Song Contest, som ofta kallas Eurovisionen är en stor sångtävling som ordnas varje vår. Deltagare från olika länder i och utanför Europa deltar i tävlingen.
Pensionen är en viktig trygghet också för invandrare Vardag 03.05.2024 Lyssna Lagen om pension för företagare förnyades i fjol. Företagarna måste själva se till att de regelbundet meddelar hur mycket arbetsinkomster de har.
Glad valborgshelg! Finland 30.04.2024 Lyssna Vi önskar alla våra läsare en skön valborgshelg och solig första maj!
Anttila vann i frisbeegolf Sport 29.04.2024 Lyssna Niklas Anttila är just nu Finlands bästa spelare i grenen frisbeegolf. Anttila vann nyligen en stor tävling i Texas i USA.
Niinistö ska skriva EU-rapport Världen 26.04.2024 Lyssna Europa behöver en ny rapport om krisberedskap. Det är Finlands förra president Sauli Niinistö som ska skriva den.
Lyckad matfestival på Helsingfors Arbis Kultur 25.04.2024 Lyssna Det bjöds på internationell mat på Helsingfors Arbis i början av april. Det var Arbis integrationselever som bjöd på mat från sina hemländer.
Många slutar i EU-parlamentet Finland 25.04.2024 Lyssna Många finländare som har varit ledamöter i Europaparlamentet ställer inte upp i valet. Flera kända EU-parlamentariker slutar.