Arbetet i EU är intressant, svårt och viktigt Världen 20.05.2024 Lyssna Nils Torvalds har varit ledamot i Europaparlamentet i tolv år. Han säger att det har varit väldigt intressant men också mycket arbete.
EU väljer nytt parlament i juni Världen 16.05.2024 Lyssna Europeiska unionen bildades för att stoppa krig i Europa. Idag är EU en ekonomisk och politisk union. I juni väljs nya ledamöter till EU-parlamentet.
Invånare på Kanarieöarna är trötta på turister Världen 15.05.2024 Lyssna De som bor på Kanarieöarna tycker att det kommer för många turister på besök.
Parlamentsvalet i Indien har startat Världen 15.05.2024 Lyssna Världens största parlamentsval har kört igång i Indien.
Finland väljer 15 EU-ledamöter Finland 14.05.2024 Lyssna I Finland är det val till Europaparlamentet den 9 juni. Den som vill rösta på förhand kan göra det från den 29 maj till den 4 juni.
Lägg märke till tystnaden Vardag 14.05.2024 Lyssna Det finns allt mera ljud omkring oss. Buller får oss att må sämre och många längtar efter tystnad. Det finns tystnad både ute i naturen och på tysta platser i städerna.
Protester mot lagförslag i Georgien Världen 13.05.2024 Lyssna Tusentals människor har protesterat mot ett lagförslag i Georgien.
Barn och unga måste få hjälp Ledaren 10.05.2024 Lyssna Våren började på ett sorgligt sätt med en skolskjutning i Vanda. Fallet där ett barn dödade ett annat barn har upprört många.