Gå till innehållet
Lättläst - startsida
Lättläst - startsida
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar

Länkar till lättlästa webbsidor

På den här sidan hittar du länkar till olika webbsidor som har lättläst information.

Klicka på rutan för att komma till informationen.

Folkpensionenslogotyp med vit text på mörkblå botten.
Folkpensionsanstalten
Beskrivning

Läs om FPA:s stöd till människor i olika livsskeden.

Riksdagens plenisal med många bänkar.
Riksdagen
Beskrivning
Läs om hur riksdagen i Finland fungerar.
Lätta bladets gula logotyp som föreställer en uppslagen tidning.
Lätta bladet
Beskrivning

En webbtidning med lättlästa nyheter.

Olika nyhetskategorier som Finland, världen, Sport, Kultur och Vardag.
Lätta bladet med symbolstöd
Beskrivning
Riktigt lätta nyheter med bilder som stöd.
Yles logotyp
Yle nyheter på lätt svenska
Beskrivning
Lätta nyheter som du kan lyssna på eller läsa.
Olika nyhetskategorier på 8 sidors webbplats, tll exempel Sverige, världen och sport.
8 Sidor
Beskrivning
En lättläst webbtidning med nyheter från Sverige.
Några personer i nödcentralen svarar i telefon.
Nödcentralverket
Beskrivning
Läs bland annat om hur man ringer ett nödsamtal.
En illustration med saker som är bra att ha hemma inför en störningssituation, till exempel vatten och mat.
72 timmar (om beredskap)
Beskrivning
Gör så här före och under en störningssituation.
FDUS:s logotyp som är rund, blå och har texten Lika olika. Ett foto med två glada personer.
FDUV
Beskrivning
Förbundet för personer med intellektuell funktionsnedsättning.
En person täcker för sitt ansikte med händerna. Bredvid finns en alkoholflaska och ett glas.
EHYT rf
Beskrivning

Material om att vara beroende av alkohol, tobak eller penningspel.

DUVTeaterns logotyp med en glad figur.
DuvTeatern
Beskrivning
En teater med personer med och utan funktionsvariation.
Nathalie har långt brunt hår och glasögon. Hon ser glad ut.
Nathalies bokhörna
Beskrivning

Videotips på lättlästa böcker från FIXtv.

Tre dekorativa bilder med följande text under: Spel. Uppgifter. Digitala böcker.
Papunets spelsidor
Beskrivning
Spel och uppgifter som är lätta att använda.

OM LATTLAST.FI

TA KONTAKT

 

LL-Center logo Finansierad av social- och hälsovårdsministeriet